Nu lanseras Publikt Chef
Nu får chefsmedlemmar i ST ett nyhetsbrev som riktar sig till dem i deras roll som chefer och ledare. Publikt Chef är STs medlemstidnings Publikts digitala chefsedition – med syfte att inspirera och informera sina läsare.
I februari beslutade STs förbundsstyrelse att Publikt ska starta en digital chefsedition – en sajt och ett nyhetsbrev – med förbundets chefsmedlemmar som målgrupp. Nu lanseras Publikt Chef.
– Det är glädjande att STs förtroendevalda velat göra en sådan här satsning på journalistik som riktar sig till chefer. Publikts redaktion har alltid bevakat ledarskapsfrågor, men det här gör det möjligt att erbjuda en specialiserad rapportering just för chefsmedlemmarna. Jag hoppas att de kommer att uppskatta Publikt Chef, säger Publikts chefredaktör Alexander Armiento.
Publikt Chef ska bland annat innehålla intervjuer med inspirerande ledare, granskningar av chefers villkor, guider med tips och råd och artiklar som berättar om ny forskning om ledarskap.
Texterna publiceras på sajten publikt.chef.se, och sex till åtta gånger per år kommer STs chefsmedlemmar att få ett nyhetsbrev som puffar för de senaste artiklarna.
Till en början är Publikt Chef ett försöksprojekt under två års tid. Därefter kommer en utvärdering att genomföras.
Alexander Armiento understryker att satsningen inte sker på bekostnad av Publikts övriga journalistik:
– Publikt Chef har fått särskilda resurser. Samtidigt fortsätter Publikt med sin nyhetsbevakning på sajten publikt.se på samma sätt och i samma omfattning som tidigare, och papperstidningen berörs inte heller. Sammantaget stärker detta redaktionen och gör det möjligt för oss att bredda och fördjupa vår journalistik, och det kommer medlemmarna till godo.